Mensen komen naar Instagram om interessante bedrijven te ontdekken en ermee te communiceren.

Misschien wil je zorgen dat meer mensen interactie hebben met je berichten op Instagram. Wanneer je je berichten en verhalen promoot, kun je klanten aansporen om je rechtstreeks een chatbericht te sturen, of je profiel te bezoeken om te zien welke services je aanbiedt.

Bekijk de promotiegids van Instagram voor meer informatie en tips om aan de slag te gaan.

In 5 eenvoudige stappen bereik je meer mensen met Instagram

Mensen komen naar Instagram om interessante bedrijven te ontdekken en ermee te communiceren.

Misschien wil je zorgen dat meer mensen interactie hebben met je berichten op Instagram. Wanneer je je berichten en verhalen promoot, kun je klanten aansporen om je rechtstreeks een chatbericht te sturen, of je profiel te bezoeken om te zien welke services je aanbiedt.

Bekijk de promotiegids van Instagram voor meer informatie en tips om aan de slag te gaan.

Stap 1

Kies welk bericht je wilt promoten

Gebruik voor je promotie foto’s en video’s die je doelgroep zullen aanspreken en aansluiten op de doelstellingen die je wilt bereiken. Over het algemeen kun je het best eenvoudige foto’s of video’s gebruiken die lijken op een natuurlijk bericht in het overzicht om de aandacht van je doelgroep te trekken.

Stap 2

Kies je zakelijke doelstelling

Profielbezoeken krijgen

Zorg dat je profiel meer bezoeken krijgt

Selecteer deze doelstelling om je producten, services of portfolio onder de aandacht te brengen door mensen rechtstreeks naar je profiel te leiden.

Websitebezoeken krijgen

Zorg dat je website meer bezoeken krijgt

Gebruik de doelstelling Websitebezoeken als je wilt dat mensen je online winkel bekijken, meer informatie over een evenement lezen of zich aanmelden voor een speciale aanbieding of een mailinglijst.

Stap 3

Selecteer een doelgroep

Automatische doelgroep

Automatische doelgroep

Met een automatische doelgroep kun je mensen targeten die vergelijkbaar zijn met je volgers: mensen met vergelijkbare interesses en demografische gegevens in vergelijkbare locaties. Automatische doelgroepen werken het best als je veel volgers hebt en als je bedrijf niet op één specifieke locatie actief is.

Handmatige doelgroep

Handmatige doelgroep

Probeer je eigen doelgroep te maken door te selecteren welke locaties, geslachten, leeftijden en interesses je wilt targeten. Als je bijvoorbeeld een kinderkledingwinkel hebt, kun je volwassenen targeten die zich binnen vijf kilometer van je locatie bevinden en geïnteresseerd zijn in opvoeden, kinderkleding, shoppen en meer.

Stap 4

Stel je budget en looptijd in

We raden je aan in dit scherm te beginnen met een standaardbudget en -looptijd. Door voor deze combinatie te kiezen, heeft ons advertentieweergavesysteem de tijd de beste mensen te vinden om je bericht aan weer te geven.

Stap 5

Testen en leren

Zie de doelgroep, het budget en de looptijd van je promotie als een test. Bekijk je promotiestatistieken om meer inzicht te krijgen in hoe je promotie presteert, en probeer vervolgens iets anders in je volgende promotie om te zien welke invloed dit heeft op je resultaten.